2010. január 27., szerda

HOLA ARGENTINA !!

7 nap és egy csodás utazás után jelentkezünk újra, visszatérve Rio Ceballosi állomáshelyünkre.
Az elmúlt héten egy VW Gol (nem tévedés a Golf-ot itt Gol )bérautóval több mint négyezer km-t
tettünk meg fel északra,Cordoba-,Tucuman-,Salta-, Jujuy provinciákon át Bolíviába és vissza. Láttunk virágzó nagyvárosokat, katedrálisokat, és kicsiny eldugott porfészkeket, mentünk át sivatagon és négyezer méteres hegyeken, voltunk hőségben és fogvacogtató hidegben, láttuk
az indián őslakosok kőből ,vályogból épített viskóit, egyszóval olyan élményeken mentünk át,
melyek alapjaiban változtatták meg véleményünket Argentináról .Ki gondolna például arra,hogy
az egykori inka birodalom egészen Cordobáig húzódott, és nem csak egy Machu -Pichu létezett,
hanem több,egyet mi is láttuk.De mindent szép sorjában.Első nap kora délután elindulva egyhuzamban 550 km-t tettünk meg észak felé, estére el is értük San Miguel de Tucuman-t, a hasonló nevű tartomány fővárosát.Útközben nem sok látnivaló volt a hőségben, száz kiométereken át csak a végtelen pampa, az ország éléstára.Eseményszámba ment, hogy egyszer egy iguána szaladt át az úton, máskor egy döglött lovat láttunk az út szélén.
Tucumán igazi argentin nagyváros,óriási forgalommal,nyüzsgő embertömeggel,pompásan kivilágított középületekkel ,templomokkal .A parkoban éjfél után is tömegek sétáltak, szórakoztak,minden étterem dugig vendéggel.Fontos megemlíteni hogy 1815-ben itt kiáltották ki Argentina függetlenséget abban az épúletben ,mely ma ennek az eseménynek a múzeuma és ahová minden argentin életében egyszer elmegy.De beszéljenek helyettem a képek.

tucumán provincia térképe,pirossal jelölve,nerre mentünk

Casa de la Independencia, vagyis a Függetlenség Háza.

Az utcákon rengeteg a rendőr,Pesten 10 év alatt nem látni ennyit. Csak felügyeleti joguk van, a tursták zaklatása ellen. Nem is ért semmiféle attrocitás bennünket az egész út alatt.

a tucumáni székesegyház belseje.....
Imádkozás után mindenki megérinti Krisztus sebeit.
Kéregetők a templom lépcsőjén. Ez Olaszországban is így volt.

A ferencesek temploma.
Assisi Szent Ferencnek majd minden városban van temploma
a Mercado --a piac.

Előrepanírozott rántotthúsok minden mennyiségben és változatban- Milanése. Ez a hajszálvékony marhaszelet a legkedveltebb és leggyorsab ban elkészithető eledel.
a halpiac..
Rengeteg gyerek az utcákon mindenütt. Nem koszosak, jól öltözöttek, a szülők valószínű 10 méteres körzeten belül dolgoznak, ők meg játszanak, élik az életüket, sokan próbálkoznak eladni valami apróságot, de nem erőszakosak. Megkérdezik, hogy kéred-e a portékájukat, ha nem, akkor továbbállnak.
azért ez Argentina- a marha a legfontosabb eledel
korszerú szállítóeszköz ....
A függetleség házaban a parlamenti ülések bronz emléktáblái...
még közelebbről...
a kézmúves piac bejárata
Tucumán felett a hegyen hatalmas Krisztus.szobor áll a hegytetőn
a hamadik legnagyobb a világon...

nem,nem a Rio de Janeiró-i az első ,az csak a második
Ezt látja a Krisztus szobor fentről-Tucumán 36 fok árnyékbanKrisztusok nagyság szerinti sorrendben ,a legnagyobb Bolíviában van
A hegyen a szobor körül vidáman piknikeznek ,mi is uzsonnázunk egyet

Egy szurdokvölgyben elinidulunk felfelé,mellettönk sebes folyó
Morajlik a mélyben a folyó
A szerpentin egyre feljebb visz, alattunk kanyarog a folyó
Egy vad folyókanyar után tízméteres szobor tűnik fel .egy inka hírvivő harcos szobra.Azt a pillamatot ábrázolja ,amikor mint egy váltó futó , átadja társának a kiput